Kompiuterio ekranas sudarytas mažų stačiakampių ląstelių tinklo, vadinamų taškais (pixels). Nuotraukos ir paveikslėliai sudedami iš tų taškų, kuo mažesni ir arčiau vienas kito jie yra (kuo į vaizdą žiūrime iš toliau), tuo vaizdo kokybė mums atrodo geresnė. Tačiau didinant vaizdą jis tampa grūdėtas (pixellated), akis sugeba išskirti atskirus taškus ir mum atrodo, kad vaizdo kokybė yra blogesnė.
Vektoriniai vaizdai yra išsaugomi kaip linijos, formos ir spalvos, kurios yra paremtos matematinėmis formulėmis. Vektorinės grafikos programa naudoja šias Matematines formules pagal kurias nustato, kur išdelioti taškus, kad būtų išgaunama geriausia įmanoma vaizdo kokybė. Pagal šias formules programa gali sudelioti bet kokio dydžio ir kokybės vaizdą.
Vienas iš vektorinės grafikos formatų pavyzdžių yra SVG (Scalable Vector Graphics), šį atvirą standartą sukurė ir išvystė World Wide Web Consortium (W3C), daugelis internetinių naršyklių jau palaiko šį formatą. Kitas formato pavyzdys VML (Vector Markup Language) kiurį prisijaukino Microsoft korporacija. Taip pat plačiai naudojamas yra AI formatas, kilęs iš Adobe Illustrator programos. Šiais formatais vektorinė grafika yra išsaugoma matematinių formulių pavidalu todėl keičiant jų didį kokybė išlieka geriausia kokia įmanoma. Tokie formatai kaip SWF (programa Adobe Flash) taip pat išsaugo vektorius. EPS formatu (Adobe Photoshop) išsaugota vektorinė grafika išlaiko savyje vektorius, tačiau jų redaguoti nebeįmanomą, atsidarius šį failą su Adobe Photoshop galite pasirinti tik jo dydį.