
Kas tai yra gera idėja?
Jei norite sėkmingai pasirinkti vieną ar kitą veiklos liniją, būtina gerai išmanyti pačią sritį.
Kaip išreklamuoti internetinių pažinčių klubą, kai neturite tam jokio pagrindo? Neturite atliekamų pinigų, nežinote iš kur pas jus ateis lankytojai į puslapį?
Tipiška pradedančiųjų klaida - susikoncentravimas ties techninėmis galimybėmis. Galvojama maždaug taip "Aš galiu suprogramuoti tinklapį apie keliones? Galiu. Na, tai darau". Jeigu planuojate tą padaryti vardan pažaidimo arba patirties, prašom, tačiau norint tokį puslapį įsprausti į ankštą rinką, teks pakovoti. Pakovoti - savo galva, šviežiomis idėjomis, žiniomis, sugebėjimais.
Kiekvienoje srityje galima veikti vienaip ar kitaip, pasirinkti tam tikrą veikimo būdą, prie kurio vėliau derinsite savo reklaminę kampaniją ar formuosite atitinkamą įvaizdį.
Tarkime, pasirinkote sritį alaus gamyba. Jei Lietuvoje taptumėt pirmuoju ir vieninteliu alaus gamintoju galėtumėte diktuoti savo sąlygas, vartotojai išsižioję sektu jūsų naujienas, garbintų naujas alaus rūšis, nes tai nauja, nematyta. Daugelis norėtų išbandyti, kas tai yra alus vien iš smalsumo. Deja, taip nėra. Jei konkurentas jau pristatė tamsų spirituotą 9% stiprumo alų, o jūs tik planuojate tą daryti, jis automatiškai jau atsiriekė didžiausią dalį jūsų klientų „pyrago“. Kitu atveju, jeigu pasirinkote teisingą įėjimo į rinką kelią, tai pasiimate dalį konkurento „pyrago“ dalies.
Imkit nuo pat pradžių visą 100% pyrago, padarykit kažką naujo. Tačiau tam reikalingos šviežios ir patrauklios idėjos, o tą padaryti beveik visose srityse yra sunku, nebent pasirinktumėte progresyvią, naują sritį. Geros idėjos apie save praneša ir plinta pačios, todėl tas „stūmimas“ jau gaunasi savaime. Visada verta paieškoti vertos „stumti į kalną“ idėjos, nei stumti niekam tikusią idėja-akmenį, kuris ritasi atgal. Idealiu atveju, gera Jūsų idėja atitiks jūsų hobį ar sritį ir būdą kurioje visada norėjote dirbti.
Žmones, kuriuos mes kartais su paslapčių pavydu vadiname laimės kūdikiais, retai susimąsto, kad viso labo jie labai mėgsta daryti tai, ką daro, ir visiškai netikėtai atrado idėją, kuri patraukli kitiems. Patrauklumą apibrėžti taip pat gana paprasta – tai kitų žmonių paslėptų arba atvirų poreikių tenkinimas.
Atviras poreikis - tai žmogaus noras nuvažiuoti į darbą automobiliu, o ne autobusu. O uždaras – tai kada žmogus, galbūt pats to nesuprasdamas, nori nuvažiuoti į darbą prabangiai arba greitai. Arba kitas pavyzdys – aš noriu žinoti naujienas ir todėl skaitau laikraščius. Tačiau aš neskaitau laikraščio, o žiūriu televiziją, kuri be naujienų pateikimo patenkina ir kitus mano užslėptus poreikius – televizorių žiūrėti galiu gulėdamas ant sofos bei tuo pačiu metu gerti arbatą, o naujienas skaito simpatiška mergina.
Su laiku paslėptieji poreikiai tampa visiems savaime suprantami ir atviri – prieš porą šimtų metų į darbą eidavo pėsčiomis ar geriausiu atveju jodavo arkliu ar važiuodavo karieta.
Interneto puslapis taip patenkina tam tikrus poreikius. Tarkime, aš noriu susirasti draugę. Tačiau man svarbu pažinčių puslapyje ne tik apžiūrėti turimas anketas su nuotraukomis, tačiau ir pareikšti viešai savo „svarbią nuomonę“ apie nepatikusias anketas. Kodėl klesti delfi.lt? Kam rūpėtų straipsniai, kurie dažnai pilni klaidų ir faktų iškraipymo, jei ne galimybė pareikšti savo svarbią nuomonę? Ilgainiui niekas net nesusimąsto, jog jo "svarbusis" komentaras ištirpsta tarp tūkstančio kitų tokių pat, ir niekam pasidaro nebesvarbu. Dar įdomus pastebėjimas - jei staipsnis vienareikšmiškai nuteikia visus lankytojus į vieną pusę, jis nėra naudingas ir greitai pamirštamas. Tarkime, paskelbtas straipsnis, kad nuo šiol visi dirbantieji gaus 20% didesnius atlyginimus. 85 procentų straipsnio skaitytojų palaikys idėją, 10% ją pasmerks, 5% susilaikys, ir rytoj viskas bus pamiršta. Tačiau jei paskelbsime kitą straipsnį, kur bus pasakyta, kad darbo savaitė sutrumpinama iki 3 dienų, tai sukeltų neįsivaizduojamą šurmulį.
Žmonės tie patys - dirbantieji. Tačiau pagrindinė idėja ta, kad jis suskaidomi į dvi maždaug lygias dalis, kurių viena idėją palaiko, o kita - smerkia. Toks susiskaidymas sukelia begalę komentarų, kovą už savo nuomonę, emocijas, pyktį, taigi - lankomumą, reklamą, ekonominę naudą.
Taip pat svarbi aplinka, kurioje "viskas" vyksta. Gražiai suderintos puslapio spalvos maloniai „kutena“ pasąmonės receptorius. O vartydamas verslo naujienų portalą, nenoriu būti apkrautas spalvomis ir malonumais – aš susikoncentruoju į informaciją. Fonas turi būti neblaškantis, tačiau estetiškai patrauklus.